نیازهای آموزش و پرورش باید از طریق فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان تأمین شود  
کد خبر: 4210167
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴

نیازهای آموزش و پرورش باید از طریق فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان تأمین شود  

استاندار خراسان جنوبی گفت: تلاش برای نیازهای آموزش و پرورش از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان باید صورت گیرد که اصولاً برای شغل معلمی و تدریس، آموزش می‌بینند.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز شنبه ۲۵ فروردین در نشست خبری شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: انتظار می‌رود هفته بزرگداشت مقام معلم بهتر از سال‌های گذشته و با برنامه‌های متنوعی علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌ها نیز برنامه‌های فاخری در راستای بزرگداشت معلمان برگزار شود.

وی در زمینه اسکان در مدارس در ایام تعطیلات نوروزی و تابستان بیان کرد: اسکان مسافران در مدارس باید شرایط به گونه‌ای باشد که به سرمایه گذار که یک مرکز اقامتی برای مسافران را تأسیس کرده از نظر اقتصادی آسیب وارد نشود و ملاحظاتی نیز در این زمینه مد نظر قرار گرفته شود.

قناعت در زمینه موضوع نقل و انتقالات فرهنگیان بیان کرد: در مناطقی که نیاز به نیروی معلم داریم نقل و انتقال به سایر مناطق به هیچ وجه پذیرفته نشود بلکه حتی به عکس، انتقال نیروی انسانی به این نقطه مورد توجه باشد و در این زمینه هیچ توصیه‌ای پذیرفته شده نیست.

استاندار خراسان جنوبی در زمینه جنایت اسراییل در بمباران بخش کنسولگری سفارت ایران در سوریه گفت: پاسخ ایران به این جنایت چه مستقیم و چه غیر مستقیم باشد ما تابع نظر و امر ولی فقیه در این موضوع هستیم و اصولاً طبق قانون و شهر جنگ و صلح و هر برنامه نظامی باید با نظر مقام معظم رهبری باشد.

گفتی است در این جلسه مطرح شد که در هفته معلم سال جاری از ۳۸ معلم نمونه استانی تجلیل می‌شود و ۴ معلم نیز نمونه کشوری خواهند.

سید‌علیرضا موسوی‌نژاد،مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در جشنواره خیرین از ۳۱ خیر مدرسه ساز که در سال گذشته پروژه‌هایشان به اتمام رسیده است تجلیل و قدردانی خواهد شد، بیان کرد: وضعیت نیروی انسانی از ۱۴۸ هزار ۲۲۰ نفر در سال ۱۴۰۳و ۱۴۰۴ به ۱۹۰ هزار نفر خواهد رسید.

وی بیان کرد: میزان موالید در بازه نیمه دوم سال ۹۵ و نیمه اول سال ۹۶ تعداد ۱۷ هزار و ۸۹۸ نفر بوده است که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ شاهد ثبت نام ۱۹ هزار و ۲۸۲ دانش آموز پایه اول بودیم.

موسوی‌نژاد گفت: میزان موالید در نیمه دوم سال ۹۶ و نیمه اول سال ۹۷ تعداد ۱۶ هزار و ۸۱۰ نفر بوده است که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ انتظار ثبت نام ۱۸ هزار و ۸۵ نفر پایه اول را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۶۰ نیروی خرید خدمات آموزشی داریم، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل برای نیروی انسانی وضعیت نقل و انتقالات است لذا باید به گونه‌ایی باشد که مازاد و کمبود در این حوزه وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: ۲.۹ درصد از دانش آموزان خراسان جنوبی در ۸.۴ درصد از مجموع کلاس‌های چند پایه با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر مدارس ابتدایی دولتی تحصیل می‌کنند که نشان از پراکندگی بالای در استان دارد.

موسوی نژاد افزود: ورودی نیروی انسانی به آموزش و پرورش سال تحصیلی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ در بخش آموزشی هزار و ۴۳ نفر خواهد بود که ۱۶۸ نفر از افراد متعهد به خدمت (فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان) و ۸۷۵ نفر نیز از محل ماده ۲۸ است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در مهر ۱۴۰۳ خروجی از آموزش و پرورش استان سه هزار و ۲۳۲ نفر است در حالی که ورودی در همه بخش‌ها (آموزشی و تربیتی و....) تنها شامل هزار و ۴۸۰ نفر خواهد بود.

موسوی نژاد با بیان اینکه بیشترین آمار پذیرش مربوط به شهرستان طبس و بعد فردوس بوده است، اظهارکرد: از تاریخ ۲۸ اسفند تا ۱۲ فروردین تعداد ۴۲ هزار و ۷۲۳ نفر در قالب هشت هزار و ۴۹۳ خانواده اسکان داشتند.

انتهای پیام
captcha